Etik Kurul Başvuru Formları

 

 

Sağlık Bilimleri Etik Kurulu Alt Komisyonumuz 31.01.2024 tarihli Rektörlük Olur’u ile oluşturulmuştur.  Kurulumuzun birincil görevi, önerilen araştırmanın bilimsel ve etik açıdan uygun olup olmadığını belirlemektir. Özellikle gönüllü ve hastaların kişisel haklarının korunması en önemli husustur.

Kurum içi veya Kurum Dışı araştırmacılar tarafından yapılacak, doğrudan bir hekim müdahalesi gerektirmeyen ve Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'nun 27.05.2023 tarihli ve 32203 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik kapsamı dışındaki;

*  Gözlemsel çalışmalar, anket çalışmaları, dosya ve görüntü kayıtları gibi retrospektif arşiv taramaları,

*  Kan idrar, doku, radyolojik görüntü gibi biyokimya, mikrobiyoloji, patoloji ve radyoloji koleksiyon materyalleriyle veya rutin muayene, tetkik, tahlil ve tedavi işlemleri sırasında elde edilmiş materyallerle yapılacak araştırmaları,

*  Hücre veya doku kültürü çalışmaları,

*  Gen tedavisi klinik araştırmaları dışında kalan ve tanımlamaya yönelik olan genetik materyalle yapılacak çalışmaları,

*  Hemşirelik ve ebelik faaliyetlerinin sınırları içerisinde yapılacak araştırmaları,

*  Gıda katkı maddeleriyle yapılacak diyet çalışmaları,

*  Bilgisayar ortamında test, mülakat, ses/video kaydı ile toplanacak olan verilerin kullanılacağı bilimsel araştırmaları,

*  Biyomedikal çalışmaları,

*  Egzersiz gibi vücut fizyolojisi ile ilgili araştırmaları,

*  Antropometrik ölçümlere dayalı yapılan çalışmaları,

*  Diyet ve/veya yaşam alışkanlıkları kapsamında  çalışmalar ile komisyonumuza başvuruda bulunulabilir.

Komisyonumuzun gerekli görmesi durumunda, araştırmayı bir veya birkaç uzmana görüşlerini almak üzere göndererek inceletebilir. Gelen görüşler doğrulusunda komisyonumuz kararını vermektedir. Olumsuz veya düzeltme istenen görüşler için sorumlu araştırmacıya yanıtlaması için eksikleri bildirilmekte, sorumlu araştırmacının yanıtı ve düzeltmeleri sonrasında verilen komisyon kararımız nihai karar için Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Etik Kuruluna gönderilecektir.

 

İlk başvuru dosyası hazırlanırken;

*Aşağıda yer alan belgeler ve formlar öncelikle orijinal imzaları da içerecek şekilde tek bir pdf dosyası olarak araştırmacı tarafından taranıp tipetik@sdu.edu.tr adresine (e-posta konusuna çalışmanın başlığı yazılarak)  gönderilmelidir. 

*E-posta ile yapılan başvuru sonrası ıslak imzalı başvuru dosyanızın  kontrol listesini dikkate alarak kendi kontrol ve düzeltmelerinizi yapmanız önerilir. Dosyanız önce bu listeye göre  ön kontrolden geçirilecek ve belgeleri uygun ve tam olan dosyalar kabul edilerek Kurulumuzca değerlendirmeye alınacaktır. Başvuru dosyanızı “Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı Morfoloji Binası İdari Ofisler 2. Kat Etik Kurul Sekreterliği" birimine teslim etmeniz gerekmektedir. Islak imzalı başvuru dosyası ile e-posta  gönderilen dosya birebir aynı dosyaları içermelidir.

* Ayrıca araştırmanın yapılacağı yerden kurum izninin başvuru dosyasına eklenmesi gerekmektedir.  Üniversitede yapılacak çalışmalarda Ana Bilim Dalı Kurul Kararı, Sağlık Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda yapılacaksa Başhekimlik veya İl Sağlık Müdürlüklerinden alınacak ön izin yazısı  gerekmektedir. Araştırma birden fazla Ana Bilim Dalından  veya birimde yürütülecekse o birim ve ana bilim dalı başkanlıklarının akademik kurul kararlarının da başvuru dosyasına eklenmesi gerekmektedir.  

Revizyon başvurusu hazırlanırken;

* Kurul tarafından talep edilen düzeltmeleriniz için kurula hitaben, sorumlu araştırmacı tarafından imzalanmış ve kurulun talep etmiş olduğu bilgi ve belgelere cevapların maddeler halinde açıklandığı dilekçeniz olmalıdır. Dilekçe ekinde değişiklik yaptığınız, yenilediğiniz tüm evraklar yer almalıdır (revize edilen araştırma başvuru formu, onam gibi). Revizyon dosyanızın da ilk başvuruda olduğu gibi taranıp mail ile gönderilmesi ve asıllarının arşiv için Etik Kurul Sekreterliği birimine teslim edilmesi gerekmektedir.

***Formlarda bilgilendirme amaçlı kırmızı ile yazılan “BİLGİ” kısımlarının silinerek formun eksiksiz olarak doldurulması başvuru dosyanızın en kısa sürede değerlendirilip bir karara varılması açısından önemlidir.

Amacımız başvurunuzun en sağlıklı ve en hızlı şekilde karara bağlanmasıdır. İşbirliğiniz için teşekkür ederiz. 

 

ETİK KURUL BAŞVURU FORMLARI

1-Ön Bilgi  Formu

 2-Araştırma Başvuru Formu

3-a.Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu (Yetişkin)

3-b. Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu (Çocuk)

4-Gizlilik ve Yayın Taahhütnamesi

5- Anket Çıkar Çatışması ve Taahhütnamesi 

6- Arşiv Materyali Kullanımına İlişkin Taahhütname

7-Bütçe Kullanımına İlişkin Taahhütname 

8- Özgeçmiş

***Kontrol Listesi (Tüm başvuru dosyalarına araştırmacılar tarafından eklenmelidir.)